Kobiety, które odnoszą sukcesy w biznesie, reprezentują jednocześnie silne cechy kobiece oraz silne cechy męskie – tak wynika z badań prowadzonych przez dr Monikę Różycką na terenie województwa zachodniopomorskiego. Z kolei prof. Jovina Ang z National University of Singapuredefiniuje takie pojęcia jak coach, mentor i sponsor oraz wskazuje na kluczową rolę sponsoringu w promowaniu kobiet na stanowiska kierownicze. Dr Anna Górska dowodzi, że teoria opracowana przez J. Mincera, iż wyższe dochody oferowane przez rynek pracy sprzyjają aktywizacji zawodowej kobiet (w przeciwieństwie do mężczyzn) ze względu na efekt substytucyjny, nie znajduje odzwierciedlenia we współczesnej gospodarce. Jest wiele zmiennych wpływających na aktywność zawodową kobiet, a nie tylko jeden czynnik wskazywany przez J. Mincera.
Zawartość „Kobiety i Biznes” 2018 to:
– Uwarunkowania sukcesu kobiet w kontekście aprecjacji wartości kobiecych (Monika Różycka)
– Argumenty za sponsoringiem (Jovina Ang)
– Kobiety na rynku pracy w Polsce i USA w kontekście efektu substytucyjnego Mincera (Anna Górska)